دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سلطانی‌فر خبر داد:

واگذاری استقلال و پرسپولیس در آستانه تصویب  هیأت دولت

 وزیر ورزش و جوانان گفت‌: واگذاری پرسپولیس و استقلال در آستانه تصویب  هیأت دولت قرار دارد و این امر مهم طی چند‌ماه آینده صورت می‌گیرد.
کد خبر : 329020
photo_2018-11-26_13-23-11.jpg

به‌گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان‌، مسعود سلطانی‌فر پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی باشگاه استقلال با اشاره به حضورش در وزارت ورزش و جوانان که از سال 95 آغاز شد‌، اظهار کرد: در آن زمان بر اساس مصوبه 28 مرداد 94 دو باشگاه استقلال و پزسپولیس از لیست واگذاری‌ها خارج شده بود و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره منصوب شده بودند، در حالی‌که من همان زمان متوجه شدم اشکالات حقوقی صورت گرفته بود.


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌های دو سال گذشته برای سازماندهی این دو باشگاه گفت‌: زمانی که در وزارت ورزش و جوانان مشغول فعالیت شدم این دو‌ باشگاه  با بدهی‌های وحشتناک و بلاتکلیفی ساختاری و تشکیلاتی مواجه بودند و در همان موقع هم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا‌، مجوز حرفه‌ای را برای شرکت در این رویداد‌، با شرط عدم بدهی‌ها منوط کرده بود که واقعاً سال گذشته به‌سختی سپری شد تا بتوانیم مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کنیم‌.


سلطانی‌فرگفت: برخی از شرایط سخت امروز پرسپولیس و استقلال ریشه در سوء مدیریت‌های گذشته دارد و قراردادهای بدون استاندارد لازم را منعقد کردند و عملکرد مالی و مالیاتی نامناسب داشتند.


دکتر سلطانی‌فر به حل مشکلات اسپانسری هم برای این دو باشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: با اسپانسری که مشکل درست کرده بودند قطع رابطه شد و با ایرانسل  مذاکرات زیاد و خوبی صورت گرفت و‌منجر به عقد قرار داد شد بطوریکه تا سال 98-99 برای تامین منابع مالی مشکل نخواهند داشت‌.


وزیر ورزش و جوانان در بخشی از اظهاراتش به بدهی‌های کلان مالیاتی هم اشاره کرد و‌ توضیح داد‌: بدهی‌های مالیاتی به‌دلیل عدم ارائه صورت‌های مالی‌، گزارش‌های حسابرسی و عدم ارائه اظهار‌نامه مالیاتی بة‌صورت علی‌الراس محاسبه شد که خوشبختانه طی جلسات مختلف با سازمان امور مالیاتی‌کشور ، دوستان با درک صحیح از جایگاه ورزش در زندگی مردم قبول کردند با‌توجه به این مهم که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هیچگاه منابع آنها  بر مصارفشان فزونی نداشته است، این مشکل را حل کنند.


سلطانی‌فر جایگاه فوتبال و ورزش در پر‌ کردن اوقات فراغت بیش از پنجاه میلیون نفر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد‌:کل هزینه‌های تیم‌های لیگ برتری فوتبال سالی پانصد میلیارد تومان است و حتی یک ریال از این هزینه‌ها را دولت نمی‌پردازد. دولت از بودجه عمومی هیچ هزینه‌ای را برای آنها نمی‌پردازد و واقعیت آن است که ورزش سالم‌ترین و ارزان‌ترین تفریح است.
 
سلطانی‌فر‌ افزود‌:  این دو تیم پرطرفدار و نتایج آنها مورد توجه و رضایت میلیون‌ها جوان است، همین نکته وظیفه هیأت مدیره‌ استقلال و پرسپولیس را دو چندان می‌کند. خوشبختانه نه تنها این دو تیم بلکه تیم‌های بزرگ‌ و محبوب شهرستانی از اصفهان،آذربایجان‌شرقی‌، خراسان و خوزستان‌، عیار فوتبال ایران را بالا برده و قطبهای فوتبال  بسیار قدرتمند و مناسب کار می
‌کنند.


وزیر ورزش و جوانان به هیأت مدیره استقلال تأکید کرد: موضوع آکادمی و پرورش بازیکنان را مد نظر قرار دهند تا از این جهت در آینده مشکلی نباشد .


سلطانی‌فر ‌گفت: واقعاً قهرمانی در جام ملت‌های آسیا حق ایران است چرا که کارنامه فوتبال در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده و در همه رده‌ها از نوجوانان تا فوتسال در رده‌های مردان و زنان نتایج بزرگی گرفته است‌.


وزیر ورزش و جوانان همچنین برای هر چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید هم آرزوی موفقیت کرد و با اشاره به حضور پرافتخار پرسپولیس و استقلال به‌صورت همزمان در مرحله یک‌چهارم نهایی اظهار کرد: حتی این شانس را داشتیم که یک نیمه‌نهایی تمام ایرانی هم برگزار شود، اما به هر حال یک نماینده ایران فینالیست شد و امیدوارم در فصل آینده یک تیم ایرانی مقام قهرمانی را بدست آورد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته